Endodoncja | Szczecin

Leczenie endodontyczne (kanałowe) polega na bardzo dokładnym usunięciu z komory zęba i systemu kanałów korzeniowych zainfekowanej tkanki. Wymaga to chemiczno-mechanicznego opracowania tego systemu , a następnie jego szczelnego wypełnienia. W naszym gabinecie leczenie endodontyczne wykonujemy w sposób tradycyjny tj. ręcznie opracowując leczony ząb, ale również w sposób mechaniczny z termicznym wypełnieniem kanałów. W obydwu przypadkach proces leczenia wykonywany jest z zachowaniem i wykorzystaniem najwyższych standardów i metod nowoczesnej stomatologii i endodoncji Wiele zębów skazanych dawniej na usunięcie, jesteśmy w stanie wyleczyć używając nowoczesnych technik leczenia i coraz doskonalszych narzędzi zarówno ręcznych, jak i maszynowych. Na każdym etapie leczenia jesteśmy w stanie, bez schodzenia z fotela wykonać zdjęcia kontrolne nowoczesnym aparatem Kodak 2200, emitującym minimalną dawkę promieniowania.

Tradycyjne opracowanie i wypełnienie kanału korzeniowego.
Tradycyjne opracowanie i wypełnienie kanału korzeniowego to nic innego jak ręczna metoda oczyszczenia kanału korzeniowego z wykorzystaniem najlepszych narzędzi endodontycznych a także zastosowanie najnowszych materiałów i preparatów nowoczesnej endodoncji. Wypełnienie kanału korzeniowego następuje po przez metodę kondensacji bocznej lub przy pomocy ćwieka.

Mechaniczne opracowanie kanału korzeniowego.
Mechaniczne opracowanie kanału korzeniowego zęba jest precyzyjną metodą leczenia endodontycznego. Gwarantuje bowiem to, że kanał zostanie opracowany na pełną długość bez ryzyka pozostawienia fragmentów zainfekowanej tkanki miazgowej, będącej przyczyną dolegliwości bólowych. Metoda ta pozwala na udrożnienie kanału w bezpieczniejszy sposób, w stosunku do tradycyjnej techniki pracy narzędziami ręcznymi. Dzięki możliwości kontroli obrotów i prędkości pracujących narzędzi ryzyko złamania narzędzia w korzeniu zostaje zmniejszone do minimum, co zapewnia większy komfort pracy lekarzowi. Zaletą stosowania maszynowych systemów jest również skrócenie czasu leczenia co przekłada się na zwiększenie komfortu dla pacjenta.

Termiczne wypełnienie kanału korzeniowego.
System termicznego wypełnienia kanałów korzeniowych polega na wprowadzeniu do kanału korzeniowego uplastycznionego wkładu pokrytego gutaperką. Sukcesem tego systemu jest to, że jednym ruchem szczelnie zamykamy system kanałów korzeniowych wraz z jego bocznymi odgałęzieniami.

Dane kontaktowe

tel. +48 91 423 01 57